Thursday, April 2, 2009

macam2 ragam manusia..

actually now ni baru je blk from hospital klang...kak yana, my housemate kne thn wad sbb suspect denggi..hmm..tkejot gak bile kak zira blk n bg tau td..so, disebabkan dye xde baju n brg2 keperluan, ktorg terpaksa menggagahkan diri utk g mlm ni gak..kenape mlm ni gak?sebabnye esok msg2 ade class full n dah start sebok utk study itu dan ini..kesian la gak kat kak yana..so, ktorg gerak g hospital, b4 that singgah 7e dulu utk bli topup for kak yana..

sampai hospital, cari parking and wad G3..xtau nk cari mane,so aku tnya la kat abg2 atendan hospital tu..punye la dgn sopan santun n berbudi bahasa nye aku menanye.."tumpang tanya boleh?"..abg tu ckp, "pe dye??"..aku tnya la"wad G3 kat mane?saya nk hantar barang pd pesakit.."

dengan kereknye abg tu ckp.."tanye la kat pak guard..saye bkn pakguard.."alamak aii..aku tau la ko bkn pakguard..ko ingat aku buta ape??..aku cume nk tnya je..klo ko xnk jwb, awal2 ko ckp la kat aku yg ko xnk jwb..kan senang cite..boley aku tnya org yg ag bersopan dari ko..ko ingat ko handsome sgt??ey pakcik..setakat jaga kuar masok pesakit kat luar tu,ko dah nk sombong xtentu hala..ha kan dah kuar pakcik walaupon ko mude..klo ko doctor kat situ, nk sombong pon xdela aku kesah sgt..

pastu aku tnya ag.."kat mane wad G3?"
dye jwb.."tu hujung 'sane'.."..so ktorg pon gerak la ke hujung 'sane' tu..aku nmpak la pak guard kat situ..tnya dye.."ni wad G3?"..pak guard tu jawab la.."ni bkn G3..hujunggg sane tu.."

fuh..xke bengang nye ktorang..tempat yg pak guard tunjuk tu bertentangan sungguh ngan pe yg pakcik atendan ktorg tnya 1st tadi tu tunjuk..mmg agak biadab la kan pakcik atendan tu..so, ktorang terpakse lalu dpn pakcik2 muda atendan td tu blk utk ke sblh hujung lagi satu pulak..bley bayang x yang aku dah wat muke sungguh2 menyampah kat dorg tu..ek eley..setakat ko tayang muke ko dpn tu, ngan xde adab sopan santun, n siap bg ktorg slh direction ag, boley jalan la!!!...

so, dengan positifnye aku ckp kat housemates aku, mesti abg2 atendan sengal tu baru 1st day masok keje arini..sebab tu slh bg direction..haha..ambek ko!..ape ko pikir ko besar sgt ke??even klo ko hebat pon, xyah la nk tunjuk lagak ko kat situ..

kan dah jd pnjg entri aku kali ni..lpas geram punye pasal..

at last ktorg jumpe la wad G3 tu..bib je yg msok n bg brg kat kak yana..pas tu teros gerak blk, on the way tu dok mengutuk2 pakcik2 sengal td tu...mmg saje nk wat ktorg bengang n dpt dosa tgh2 mlm camni..

hospital klang

p/s : oh please la tlg pupuk sifat berbudi bahasa dlm diri msg2..

7 comments:

Costa Rica said...

dalam sebok sebok sempat lagi berblog yer,,,,
hhmmmmm bbile nak settle keje mcm ni..

iyllienaz said...

CR..geram nye pasal..xde mood nk blaja..tules la blog..=)

pal7 said...

ragam manusia memng mcm2 la..saba2..

apa kabar kwn illy skrg??..da ok??..

iyllienaz said...

pal...kwn illi still kat wad ag..xtau bile ley kuar..

biNtaNG said...

ouh!tak beradap langsung pakcek atendan tu..tu baru keje atendan..kalo jadi menteri,huru hara rakyat..^_^

hope ur fren tu get well soon..[ferr pnah rase cmane risaunye diri bila kne suspect denggi~]

iyllienaz said...

ferr..
sebab tu la dye jd atendan..xjadi menteri..haha..
hope kak yana get well soon..exam nk dkat dah ni..syan lak dye..

:: Bu Boyz :: said...

Sabar jew lah... ujian