Monday, August 31, 2009

semangat kemerdekaan


tgok la betapa semangatnya penghuni rumah kami..bendera Malaysia telah dikibarkan di hadapan rumah.. secara tidak langsung telah menunjukkan bahawa dari lubuk hati masing2 mmg telah tersemat jati diri sebagai anak Malaysia sejak azali lagi..

SELAMAT MENYAMBUT HARI KEMERDEKAAN YANG KE 52

Sunday, August 23, 2009

sudah tiada hati..

my heart is gone and far away..
ya ALLAH, berikanlah aku kekuatan dan ketabahan dalam menghadapi dugaanMu..
Amin..

Saturday, August 22, 2009

SELAMAT MENYAMBUT
RAMADHAN AL-MUBARAK

Tuesday, August 11, 2009

bergelak sebentar..

cerita sedih semalam :
ade sorg pakcik yg batu api..gile menyampah..malas nk ingat dah..

cerita lawak hari ini :
ada seorang pelajar nk renew ic..konon nya dah lebih 18thn..nama yg diberi dlm cite ini ialah atiqah..so, bile smpai turn dye utk bergmbar, abg yg tugasnya snap gambar tu suruh atiqah tukar tudung..sbb warna pink tudungnya tu, xketara ngan background gambar ic..sng cite xsesuai la..atiqah dah menyumpah seranah sbb terpaksa pakai tudung yg ade kat situ yg belum terjamin kewangiannya..

atiqah pon sebok mencari tudung yg sesuai yg tlh disediakan di situ..malangnya, smua tudung yg disediakan ronyok dan tdk bergosok..tiba-tiba, atiqah terlihat 1 tudung berwarna coklat yg kemas lipatannya dan sudah siap bergosok..perasaannya pada saat tu sgt gembira dan excited sehingga xtergambar dek kata2..dia terus mencapai tudung tersebut dan memakai dgn kemas..setelah siap memakai tudung itu dan sgt berpuas hati, tiba-tiba datang seorg perempuan dan menegur atiqah..

"akak2, tudung yg akak pakai ni tudung saya.."

rupa2nya dak pompuan yg tegur atiqah tu pon kena tukar tudung..bila dak pompuan tu g amek gambar ngan tudung hitam yg disediakan kat situ, dye tinggalkan la tudung cokelat dye yg dye pakai dari umh kat situ, tibe2 si atiqah ni pulak yg pakai tudung cokelat dye..

atiqah dok pikir, patotla byk2 tudung yg ade, 1 tudung je yg bergosok..rupe2nya tudung org laen..

haha..dgn muke kelat dan rasa malu, atiqah terpaksa menukar tudung cokelat tadi dan terpaksa memakai tudung ronyok yg laen..

p/s : nama dlm cite ini tlh diubah..=) klo x, mati aku kene kejar ngan dak tu..haha

penat cari bilik sewa utk qis arini..esok sambung cari lagi..bestkan dpt adek macam aku ni..