Friday, February 19, 2010

anak disisihkan kerana warna kulit yang berbeza??


sejak aku sampai di johor bahru, tangungjawab aku bertambah..
kenapa??sebab anak2 dixy yang comel2 belaka..haha..

ada 4ekor semuanya..3ekor sama colour ngan dixy..and lagi seekor colour pudar sedikit..haha..

kesian anak dixy yang colour pudar tu..dalam video itu dia yang duduk dalam besen tu..ayah panggil snow white..dixy macam sisihkan snow white..maybe dia ingat yg putih itu bukan anak dia sebab colour lain..

tapi aku paling sayang snow white tu..disebabkan dia selalu tidak mendapat susu daripada dixy, kitorang kena bancuh susu and bagi snow white minum susu itu guna syringe..

dan tugas itu, aku lah yang kena buat sebab dah xada orang dekat rumah ini..setiap 4jam kena bagi minum..dah macam jaga anak sendiri..

p/s: siapa nak 4ekor itu, ambil lah..haha..(macamlah ayah aku nak bagi..dia sayang semua kucing kat rumah)

21 comments:

Qisha said...

alaa cumelnya..kalau dah sayang kucing tu memang sanggup susah payah:)

embun d tengah malam said...

kim salam kat kucing tu,,cumel

FaizalSulaiman said...

aduhai iyllie..comelnya...

Moon Death Spell said...

mau jual ka... nak beli seekor

Judiene said...

bak kat aku sekor
tak kire
aku nak gak!!!
nk yg snow white tuh

Jard The Great said...

alalaaa... neh yg aku lemah neh.. chumelnya kucing oren tu.. huhu... yg dlm besen tu lak mcm rupa gremlin.. ehehe

Wanie-san said...

wa...syg nye illie kat kucing 2...=]

crazy_labelle said...

ok la tu... kucing ak jenis xreti jaga anak... xreti susukan anak... anak2 kucing itu biasanya akan mati sebelum umur cecah seminggu pon...
tragik2..

hans said...

kesiannya dia disisihkan
apakah dosa anak kucing tu?

tanya mak kucing

iyllienaz said...

qisha..
haha..comel ikut tuannya..betol2..kalau dah sayang, mmg xsmpai hati nk biarkan..

embun di tgh mlm..
thanx dtg baca blog ni..1st time comment kan??haha..kucing pandai jwb salam ke??kirim salam kat tuan dorang je kan senang..

faizal..
ehem2..illi mmg comel pon..

moon..
mcm xjual je la bulan..hehe

judiene..
byk cantik..xbolehhh..yg snow white tu aku syg gila..

jard..
haha.smua comel kan..

wanie..
mesti..syg betoll..

crazy_labelle..
1st time comment ek..thanx baca my blog..hmm..slalu kucing yg cantik2 mmg xreti jaga anak..dulu breena, anak dia sekor je yg hidup(dixy)..yg lagi 4 mati..now ni, dah tau kucing2 tu mmg xreti susukan ank..sbb tu kitorang bancuh susu sdri..hehe

hans..
tu laa..sebab colour dia pudar..dixy ingat bukan anak dia..haha..klakar2..

Ah Fatt said...

kesiannya.

mak kucing oh mak kucing (ini aku panggil ko)

jejaka anggun said...

sian. nampaknye binatang dah mule nak jadi mcm manusia.

nuwa said...

hahaha! aku ingatkan ape la tadi, rupenye kucing jo.. haha

iyllienaz said...

ah fatt..
haha..aku ada iras2 mcm kucing ke??

jejaka anggun..
hmm..tapi dixy dah pandai jilat2 snow white..mmungkin dah dpt terima kenyataan..haha

nuwa..
haha..kucing punya pasal..

hisham said...

salam,,,u bg SiTedi...die nak kut...hehehe
~cmner temuduge ok x?

touyakaruma said...

tebal giler bulu kucing nie ...

klu nak upload video .. baik upload kat youtube kendian letak kat blog

Ariff Shah said...

kalau tak larat jaga kasi orang je.. banyak kot empat ekor

NICK IRFAN said...

wah!! comel giler la kak!!! masa mcm nk usap2 bdan dia yg gebu tu... eh! kucing ni akak dpt kt mne??? comel la....

iyllienaz said...

bro sham..
nanti illi bg dia..hehe..interview ok kot..haha..

touya..
nape??lembap ek??malas nk upload kat youtube benda2 camni..ramai sgt org yg tgok kot..

ariff..
mmg plan nk bagi org pon..tp bukan now la..dorang still menyusu lagi..tunggu dah besar siket lagi 1bulan..

nick..
haha..comel kan..ni dixy punya anak..dixy kan ank breena..breena kucing yg kitorang jaga awal2 dulu..

Dak Wan® said...

So comel to take care of that little kitten la Illi! Respect u!

iyllienaz said...

dak wan..
ohh..ni sbb mmg sayang kucing..=)