Tuesday, February 23, 2010

bas ditahan polis kerana beg yang tercicir..

pagi2 isnin aku sudah bangun dan bersiap-siap untuk pulang ke shah alam..tepat jam 11 pagi, ayah berhentikan kereta depan stesyen bas larkin..

"kuala lumpur dik sekarang.." abg2 tiket melaung-laung tanya aku..
"xnak kuala lumpur..saya nak pergi shah alam.." jawab aku..

macam tu lah selalu kalau aku memang xbeli tiket awal2..

"ok2..sekarang shah alam" abang tu bawa aku ke bas eagle.."35 ringgit"..
aku hulurkan duit..dan ucapkan terima kasih..

nasib baik aku xbalik ahad..budak rumah aku bagi tau tiket dia from larkin harga rm45..bas yg sama..mak aih..cekik darah wey..

ngam2 aku duduk je, terus bas eagle gerak..memang bagus..on time..haha..padahal, orang dalam tu tunggu lama kot nak penuhkan bas tu baru gerak..bila bas dah gerak, aku terus message ayah, bg tau yang dah naik bas and bas dah gerak pon..

di dalam bas, aku malas nk ambil tahu hal orang laen..terus aku kluarkan earphone dan sumbat ke telinga..aku g playlist zikir yang ada dalam handphone aku dan tekan play..keluarkan buku "how to marry the man of your choice" dan aku sambung baca buku itu setelah tergendala baca di rumah..

xsampai 10minit pun kot aku rasa dah ngantuk..terus tukar g playlist lagu english..haha..sambil aku dengar, nyanyi2 and berjoget2 sedikit,lepas itu aku tido..biasalah, tido itu rutin semasa naik bas..hehe

setelah berhenti rehat di batu pahat, bas teruskan perjalanan.. aku teruskan baca buku tadi dan tido..sampai tol sungai besi, aku dah xlarat nak tido dan perhatikan pemandangan2 indah kuala lumpur..

betul2 depan dewan bahasa dan pustaka, atas flyover, tiba2 ada kereta polis tahan bas yang aku naik itu ke tepi..
"beg jatuh" kata polis itu sebaik dia keluar dari kereta polis waja..
pemandu bas terus keluar and tengok memang pintu tempat simpan beg yang kat bawah dah terbuka..dorang xtutup rapat before jalan..

sebenarnya aku blur kejap macam mana polis itu detect yang beg jatuh and xkan dia xtolong kutip dulu bila dia perasan yang ada beg jatuh..

driver bas tadi reverse balik bas slow2 turun balik flyover itu..hebat xhebat driver tu..bila dah betul2 kat bawah, driver tu cakap, tengok siapa punya beg yang ada jatuh..penumpang2 ni pon turun lah pergi tengok beg2 mereka..banyak jugak beg yang hilang..dalam hati aku bersyukur sebab aku xbawak beg banyak pon..beg laptop n beg galas belakang je..2-2 aku angkut bawa naik atas duduk dengan aku..so, barang2 aku selamat..

pastu 2nd driver bas dah jalan jauh cuba untuk cari beg2 yang dah jatuh tu tapi xjumpa..so, dorang kena buat report polis sebab kes itu..

xpernah jumpa lagi kes beg tercicir macam ni..dan akibatnya, aku lewat sampai shah alam..pukul 5 baru aku sampai..

p/s: korang ada tak jumpa beg tercicir tengah jalan semalam??

28 comments:

jejaka anggun said...

x mintak gantirugi ker?

Blog Anuar Kamaruddin™ said...

nop...belum ada lagi pengalaman jumpa beg tercicir, kalau ada one day, harap beg yang dijumpai tu penuh berisi duit dalamnya...boleh niat camtu? sampai bila2 tak jumpa nih...haha!~ =]

embun d tengah malam said...

org bas tu careless

k.A said...

aah.cuai la.tapi benda dah nak jadi kan.company bus kena bertanggungjawab la.

.millalara. said...

haiyok3.. kalaulah ada barang penting dlm beg2 yg tecicir tu kan.. haih~ kasihan3..

"how to marry the man of your choice" .. wah.. review2 ;)sharing is caring ohh~ hehe..

nuwa said...

ni comment aku sebelum aku bace entry kau, mm berdasarkan tajuk, ni mesti kau naik bus then beg kau tertinggal, lepas tu polis tahan, die tanye beg sape kan? haha

*jap lagi aku comment lagi lepas aku bace entry kau* :D

nuwa said...

ooohh, salah! jauh betul tekaan aku, hahaha!

FaizalSulaiman said...

tak penah lagi la iyllie.kalu jadik camne la ek

Solehah said...

1st time jugak degar kes mcm ni..

avid gunner said...

wow..menangis kalau beg aku sendiri yg kena..

saypOOL rafhtello said...

aku sekali je beli ngan ulat2..serik..ari tu aku balik xramai org ke seremban..dtg terus beli tiket terus naik bus..

mr.syazwan said...

pengalaman mengajar kita...

so lain kali berhati2 erk...

wan ada jumpe benda yg tercicir tgh jln semlm

tapiiii

bkn barang itu... cumaaa

habuk rokok...

huhuhu

=P

GURAU JE...

=_=

i'msosupernotcool said...

xde pon..
huhu

ezanieismail said...

illi.. ko ade buku "how to marry man of ur choice" tu ke? nnt nk pinjam..

je who? said...

ulat2 kat larkin sangat sucks !! even counter pon perangai mcm ulat.. teruk doe sistem situ..

aku ade jumpa.. beg plastik giant.. cuba ko tnye dorg.. huhu .. ok xlawak.. bye !

iyllienaz said...

jejaka anggun..
xtau la ape cite dorang tu..maybe mintak kot..

nuar..
haha..illi jamin kalau nuar jumpe pon, nuar xkan guna duit tu..hantar kat balai polis kan??hehe

embun d tgh mlm..
a'ahh..driver bus tu mmg careless..adoii..

k.a..
sangat cuai kan..naseb baek bukan org yg dok kat bwh tu..klo x, mesti dah golek2 kena langgar ngan kete laen..hehe

milla..
tu laa..ada baju pon sayang kot..erk pasal buku tu??nanti2 la review..haha

nuwa..
haha..cis ko..smua yg buruk2 pasal aku kan ko pikir..xpe2

mmg salah tekaan ko..pegi main jauh2..

faizal..
klo jadi, nganga je la..hehe..klo ada org yg baik pulangkan, dapatlah blk..tp mcm mustahil je nk dpt balik..

solehah..
haha..tu la..1st time dgr..

iyllienaz said...

ag..
tau xpe..dah la baju ko smua mahal2 kan..haha

saypool..
aku klo dah time2 terdesak camtu, mmg beli ngan ulat2 tu je la..

wan..
haha..habuk rokok??itu xjumpa pon xpe..

imsosupernotcool..
heh..xde ke??

ejanne..
boleh2..nanti ko pinjam laa..

je who?
ooh beg plastic giant..kot iye pon, kasi la beg2 up sket..paper bag zara ke..
tau pon ko xlawak..haha..

NICK IRFAN said...

selamat beg je yg tercicir klu tayar mcm mne la? minta simpang malaikat 44! ape2 pun sy doakan perjalanan akan pd masa akan datang dan akan dtg selamat... amin.....

Khairi said...

best tak buku tu? tapi tajuk dia dah cut pembeli dia into halves. org lelaki mesti tak beli kan?

tak pernah lagi jumpa beg kat bwh tu terkeluar huhu. very rare case ni.

mcm mana diorang nak clain nnt ek.

Ah Fatt said...

mesti menyumpah2 org yg hilang beg dia tu

Ah Fatt said...

mesti menyumpah2 org yg hilang beg dia tu

Sharif John said...

Pernah jadi jgk... masa tu balik dari cameron lepas hiking.... beg kawan jatuh 1km ke belakang,,, habis koyak beg harga 500 dia huhuuh

iyllienaz said...

nick..
thanx ya..smoga smua selamat Amin..

khairi..
best..hmm..tu laa..camne dorang nk claim ek??

ah fatt..
klo aku di tempat mereka, mmg xsah klo x menyumpah..

john..
fuh..jalan kat cameron lagi berbelit2..patot la tinggal beg dia 1km kat blakang..sian betul..beg mahal plak tu..

Moon BlooDy Spell said...

polis tu seorang ahli nujum

NICK IRFAN said...

tp confius jgk mcm mne la polis tu bleh sedar??? hehehe mmg misteri.... hehe

iyllienaz said...

moon..
haha..nujum kot..sbb tu dia boleh tahu smua..

nick..
haha..pelik kan??kalau nampak beg tu pon, xkan dia xtolong angkat..

Dak Wan® said...

Sadis btol boleh berlaku insiden camtu kan? Cuailah driver tu.... Seb baek semua selamat sampai ke destinasi kan?

iyllienaz said...

dak wan..
a'ah...mmg careless driver tu..Alhamdulillah, xde ape2 jd pada penumpang..=)