Monday, March 15, 2010

penangan facebook abad ini..

dalam minggu ini, aku buka facebook..dan agak terkejut juga bila tengok abang aku ada add kat facebook..dia siap hantar message..dalam banyak-banyak perkataan, sepatah itu sahaja yang dia boleh pikir nk hantar pada adik dia yang anggun ni..korang nak tahu perkataan apa??
"oi"..(macam nuke rude tegur orang)

haha..xkan la aku nak ignore pula kan..adik ape la camtu..dah la dia duduk jauh kat canada sana..so, aku approve la friend request dia..tengok video dia upload kat facebook, siap bersilat time wedding ceremony kat sana..menarik kan??

selang sehari pula, my aunty and cousin pula add kat facebook..pastu adik pun ada add juga..wah, dah macam trend sedara sepupu sepapat semua dah start ada facebook..so, bila tulis status je, adik2 sibuk nak comment macam2..dan start lah terbongkar rahsia yang boleh semua orang tau..

lagi pula bila ada chat kat facebook tu, my aunty sibuk tanya bila ada orang nak datang merisik aku..dia baru balik dari rumah aku sebab family bf kakak aku dah datang merisik kakak..

dan jawapan aku, "mestilah lambat lagi kot..calon pun xada, lagi pula hendak datang merisik??"

haih..kalau sibuk nak kahwin sekarang, lepas ni dah kena kumpul duit untuk kahwin, dan bila masa pula aku ada peluang nak belanja dorang?betul tak?kan dorang dah rugi kat situ..so, biar lah aku kerja dan tolong mak ayah untuk taja adik2 aku belajar dulu..kemudian, baru boleh pikir pasal kahwin..lainlah kalau bakal suami aku betul2 kaya..
kan dah cakap..abang aku dah start bebel..

30 comments:

ber_u_wang said...

mudah mudahan dapat bakal suam kaya raya.. jangan tokey KAYA ball dah la

||| PöJìé PööH ||| said...

alahai..
risau kalau family dah pndai main fb nih..
sure kne control dalams etiap komen dan update status..
pic kene kasi sopan..
adoiii, bosan bpura2..

http://pojiepooh.blogspot.com

pal7 said...

ada jodoh x kemana kan?..hehe

Fauzzan Helmy Anuar said...

ha tau tak pe illi
sebab tu mie tak cakap ngn semua orang mie ade FB
nilah
kang jap lagi sepupu sepapat pakat-pakat nak add
adoh...
nak buat apa, semua orang tahu
kang kumpul2 kang semua terbongkar la
adoyai!!!

Sharif John said...

Betul la. skrng ni perkara yg berlaku kt saya.. aduh kaum kerabat suma nk add fb. Rasa nak tutup fb lah pasni

NICK IRFAN said...

eh! akak ni berapa org adik bradik semua? wah! nmpk mcm ramai jer...

░♥si lampu neon♥░ said...

lalai sebab fesbuk

embun d tengah malam said...

bagus la tolong family..

facebook ketagih

HafizChan said...

kawin? euw...ahaha

hisham said...

salam illi..kalo i jd abg u, hari2 i bersyarah kt fb tu...haha

kawie2020 said...

nak suami kaya ker? hehehhehehe..

abang tuh rindu kat illy kot.. hehehhehe

ciEk NiENa said...

facebook... facebook.. boley kata sumer owg pom da ada.. even parents sya pom ada.. adehh.. kalah anak2.. haha~

yoe said...

kalo i jadi abg u pon... i akan bebel suruh belajar, instead of main fb jer... muahahahaha :D

Mr feckry said...

aku yang suruh abang mu tulis macam tu

NUke_Rude said...

haa.. ko tak tau.. 'oi' tu membawa seribu makna. hahha

tengku_fir21 said...

saya tk der fb..
haahha
caye tak...

FaizalSulaiman said...

ehehehehe..penangan2;)

Khairi said...

Hehehe. bagus la FB utk keep in touch. Tapi, online mlm2 je, dlm 5 minit. pastu FB akan jdi bosan gile.

jejaka anggun said...

hahahah.. ai nyer adik beradik pun tanya tp i ckp xder FB. malas nak add dorang

NICK IRFAN said...

ha! lupa plak nk kasi thu akak ade fb kan? nnt add sy.. nick_irfan90@yahoo.com hehe

iyllienaz said...

uncle beruwang..
klo kaya sangat pon susah nk jaga..hehe

pojie..
betul la..smua macam hipokrit..haha

pal..
betul2..lama xdgr cite pal..

mie..
mmg xbg tau pon..dorang ni pandai cari celah2 mana ntah..

john..
haha..tutup fb??buat akaun lain la..khas utk family..

nick..
kitorang mmg ramai pon..meriah..

neon..
for me xde la addicted sgt..sbb dah stop main semua game..haha

embun..
aha..tlg family dulu yg penting kan??

hafiz..
haha..nape euw??jom2 kahwin..

iyllienaz said...

bro sham..
klo camtu, mesti dah tutup terus fb..haha

kawie..
xnak la kaya sgt..tu la..dia ngah rindu adik2 dia la tu..

niena..
tau xpe..my mom pon ada fb..haih..

yoe..
nasib baik bukan abg illi..haha

mr feckry..
laa..patutla pon..

nuke..
now baru aku tau betapa ia sejuta makna..haha

fir..
haha..sape yg comment kat link lagu jiwang semalam??

faizal..
tu laa..hebat kan??

khairi..
ye laa..klo yg duduk jauh2 tu, klo rindu, ley tgok gambar2 kat fb..

j.a..
haha..pandai kelentong..

nick..
haha..nanti rajin add..

Zuewairy said...

oi tu mengeratkan adik beradik :)

NICK IRFAN said...

ape2 pun have fun with fb! fb mmg best! hehe sy bru thu sikit2 je... bleh thn best jgklah...

mr.syazwan said...

PENANGAN FB...

nk kahwin leh tpi tunggu wan kahwin lu

haha

i.am.belle said...

tak perlu fikir sgt apa org kata tentang kita.

janji kita happy okaylah tu :D

NICK IRFAN said...

eh! mne entry bru kak? hehe ape2 pun jgn lupa wat blog tau... we all miss u!! hehe :)

NICK IRFAN said...

eh! mne entry bru kak? hehe ape2 pun jgn lupa wat blog tau... we all miss u!! hehe :)

Luffy said...

tak aman ler fb ko
aku nak kaco pun susah
haha

iyllienaz said...

zuewairy..
haha..erat sangat..

nick..
erk..fb dah semakin bosan..haha..

wan..
haha..ok2..tunggu wan kawen dulu..illi memang lambat lagi laa..calon pon xada lagi..

belle..
betul..happy..tapi now macam xhappy ngan fyp..

nick..
entri baru nanti2 la..haha..busy sket..

luffy..
ha'ah laa..kena jadi baik kat fb..since mom n dad pon ada fb..