Sunday, October 31, 2010

klasiknya di Hatyai..

Salam all..
dah lama sebenarnya balik ke Kulim..cuma tak sempat nak update apa2 kat sini..yang pasti tahun ni tak dapat birthday cake macam dulu-dulu..sedih ok!!

haha..tak ada maknanya..celebrate birthday di hatyai pon menarik juga..1st time orang ramai-ramai nyanyi lagu birthday kat atas tuk-tuk..haha..excellent kan??meriah la juga..disebabkan aku tak bawa langsung kamera..so, semua gambar guna kamera orang lain..

tapi aku tak boleh lupa perkara klasik bila pergi hatyai..haha..kenapa aku cakap klasik??kat sana aku sempat pergi pasar terapung..alaa yang korang boleh jumpa orang jual makanan atas sampan tu..haa..klasik kan??tambah lagi klasik, paling aku terkejut bila orang beli air and aiskrim, penjual bagi sekali mangkuk and bekas air yang maybe dibuat dari tanah liat and ada juga dari buluh..aku lagi siap ingat bekas tu kena pulang balik..haha..lawak-lawak..padahal orang duk buang-buang je bekas-bekas tu..balik modal ke dorang jual makanan-makanan siap bekas tanah liat tu??haha

atas ni la bekas-bekas air yang dorang bagi..padahal harga dalam 2Ringgit je termasuk air..

dan paling aku terkejut sekali, eceyy..buat-buat terkejut pula kan..ok la..seriously aku terkejut bila sampai rumah, aku kira jumlah baju yang aku beli kat sana..20 helai ok..memang betul la kata orang, perempuan dan shopping tak dapat dipisahkan..dulu aku tak berapa setuju kata-kata tu, tapi now baru aku realize..haha..seriously aku tak perasan banyak tu aku beli baju..tapi memang kat sana jauh lebih murah harga-harga baju berbanding kat sini..

ohh lagi satu yang aku pelik..aku juga perasan yang tak banyak rupanya aku beli souvenir..haha..pergi sana borong baju je..memang kelakar..so, korang jangan ngada-ngada nak mintak souvenir..

p/s: terima kasih semua sebab ingat dan wish birthday aku..tapi still hampa tak dapat kek..=(

(pic credit to shahrul satu-satunya yang bawa kamera dalam ramai-ramai tu)

7 comments:

FaizalSulaiman said...

waduhh!!

bestnyaaaaa

unloquacious lowqie said...

cantik pic nie...=)

E.d.Y said...

ole2?

AngahSayang2314 said...

la nak ole2 tuk angah tak ada gugurl pun jadi la....

Muhamad Zaki Zafir said...

beli barang kt padang besar pn dh murah..mybe kt hatyai pn jauh lg murah la kan. :)

iyllienaz said...

FS..
hehe..seronok tauu..sebab duit habis..haha

loq..
haha..gambar ni officemate bg..dia nye camera lens panjang betul..

edy..
haha..kite exchange souvenir laa..

angah..
haha..ole2 utk gugirl??illi rasa tercicir kat sana laa..

zaki..
hmm..betul kot..padang besar pun tak penah sampai lagi..nanti nk pergi la jugak..hehe

qiss said...

gambar cantik sangat....