Tuesday, November 16, 2010

indahnya Hari Raya Aidiladha

Selamat menyambut Hari Raya Aidiladha..mari sama-sama kita berdoa agar para jemah haji yang berada di tanah suci mendapat haji yang mabrur..

nenek bagi tau semalam if kita puasa hari ni, besar pahalanya..dan seperti biasa, setiap tahun, surau di sebelah rumah aku akan mengadakan korban..jadi hari ini aku boleh lihat dari tingkap bilik aku yang dorang sibuk bawa turun lembu dari lori dan tambat lembu-lembu tu kat pokok..dapat nampak kesusahan pakcik-pakcik tu nak handle sekor2 lembu tu..bukannya senang..baru tadi aku tengok lembu tu sangat kuat meronta2 nak lepaskan diri..

aroma bau di rumah aku pun dah serta-merta bertukar..dah macam kat kandang lembu..haha..tapi selalunya aku dapat tengok lembu-lembu disembelih, tapi esok, tak berpeluang..esok aku kerja..iye!! bekerja di hari raya..hmm..terima saja la..malam ni flight aku pulang ke sana pukul 2255..dijangka akan sampai di lapangan terbang Bayan Lepas pukul 12 tengah malam dan mungkin di Kulim pukul 1 pagi..harap-harapnya dapat tidur yang cukup sebelum memulakan kerja semula esok pagi..

p/s: esok pakai baju raya g kerja..

9 comments:

mr.syazwan said...

SELAMAT HARI AIDIL ADHA...

^_^

Lan Bingka said...

sekali sekala kena berkorban demi kerja..:)

ejans said...

slamat hr ry aidiladha!!

hehe tu baru nama pengorbanan.. hehe..

E.d.Y said...

habis la baju kerja bau taik lembu..huhu

selamat hari raya AIDILADHA...:)

Pencacai Alim said...

slamat hr raya

Mr.Clive said...

slamat hari raya!

Muhamad Zaki Zafir said...

tringat masa tgk berita,lembu terlepas haritu.hahaha. :D

E.d.Y said...

PESANAN PENAJA :

Undi blog "THE BEAUTY IN UGLY" untuk Blog Personal Lelaki Pilihan (nombor 9 dari atas) kat sini
-------> http://bpm-undi.blogspot.com/

(guna semua browser yg ada..hehe)

Anonymous said...

mengapa tidak:)