Tuesday, December 7, 2010

before real day convocation..

rasa sekejap saja cuti seminggu..now dah ada kat kulim..mesti korang bosan kan?? balik-balik kulim..haha..seronok apa kat sini..aku rasa tenang sikit..sepanjang kat kl last week, aku rasa serabut sebab jalan sesak nyesak..masa aku duduk kulim, jarang jumpa jalan sesak..kalau banyak kereta pun sebab traffic light merah..tapi kat kl??haih..tak tercakap..asal time balik kerja je, confirm beratur beribu kereta..tambah lagi kalau hari hujan..memang tambahan jalan sesak 3kali ganda..

contohnya hari khamis yang lepas, aku dan Qis pergi jalan-jalan kat area Mont Kiara, dalam pukul 4lebih my mom called suruh masak nasi sebab mereka dah gerak dari JB and dah ada kat Yong Peng..aku n Qis pun gigih la nak balik rumah, tapi jalan sesak betul..family aku yang sampai dulu kat rumah..kitorang pukul 9malam baru sampai..actually agak awal parents aku sampai ke selangor..konvokesyen hari sabtu, tapi hari khamis dah sampai..sambil tu dorang nak jalan-jalan kat kl..

aku pula kena ambil jubah di Uitm Shah Alam hari jumaat..pukul 7.30pagi aku dan Qis dah gerak dari sungai buluh..sampai around 8 something tapi dah ramai yang beratur..aku mestilah lebih suka menyelit kat kawan aku yang dah beratur..mula2 sekali kena hantar slip pengesahan KPT..if siapa yang tak print memang takkan boleh proceed untuk step seterusnya..and then kena beratur untuk cek status if dah bayar yuran konvo atau belum..lepas tu baru boleh claim jubah..

disebabkan aku sampai awal dan lagi aku menyelit kat depan, semua tu ambil masa tak sampai sejam pun..lepas tu kitorang memang plan untuk ambil gambar with jubah dengan kawan-kawan..semua yakin yang on real day convo nanti memang susah nak bergambar dengan kawan-kawan since masing-masing sibuk with own family..so, ini lah gambar-gambar kitorang masa tu..

masing-masing jakun tak reti pakai hud camne..

at last cantik pun..

housemates aku kat baiduri dulu..

ni my junior kat TKC..dah lama tak jumpa, finally jumpa sebab ambil jubah hari yang sama..

qis yang sentiasa sabar tunggu aku sampai petang untuk sesi bergambar-gambar..

time tu aku pakai seluar je, tapi still bawa baju kurung sebab petangnya ada bergambar dengan semua pelajar 1st class dan dekan fakulti..dalam pukul 11lebih masing-masing dah penat sengih dan perut berbunyi-bunyi..disebabkan hari pun panas terik, terus decide untuk sambung bergambar waktu petang lepas aktiviti gambar ngan dekan..so, pergi lunch kat seksyen 8 and tengah hari tu lepak baiduri untuk siap-siap pakai baju kurung..

bersama dekan, timbalan dekan dan 1st class students

nak juga sesi baling-baling mortar board..

pose gedik lagi..

semua nak bergambar kat sini sampai jem jalan depan tu..

petang tu dah selesai bergambar, aku dan Qis terus pergi jumpa family aku yang tengah sibuk kat Jakel seksyen 7..dorang kat situ beli kain for my family untuk majlis kahwin Yul bulan 2 nanti..

tiba-tiba aku rasa aku should stop kat sini and sambung entri lain untuk my real day convocation..now masa untuk tido dan menikmati cuti sehari..salam Tahun Baru untuk semua umat Islam..InsyaAllah tahun yang baru ini menjadikan kita lebih baik dan sentiasa dekat denganNya..Amin..

p/s : nak tengok gambar konvo yang berlambak-lambak, tengok kat facebook je la ye..

11 comments:

Lelaki Ini said...

kl memg jammed!
skit atie..

wah besh sgt2 nak convo!!!!

FaizalSulaiman said...

wahh da grad!!

congrats illie!

EIPUL said...

waa nak konvo gak

anyways, congrats!!! =D

ejans said...

hey sis, congrats!!! =)

Judiene said...

Wah, jelesnye korg sempat bergambar satu kelas.
Huhu.

Hasrol Nizam said...

sempat bergamba tu awal2. kawan dulu, tak sempat nak begamba time konvo. sebab last2 hujan. kesian kat diorg :D

Jaj@n said...

tahniah dah grad daa..
=)

E.d.Y said...

wah..tahniah..dah convo

Muhamad Zaki Zafir said...

dh convo dh ni..tahniah ya..sy lg 2 tahun insyallah. :)

mr.syazwan said...

bestnya da convo...

tahniah ye

iyllienaz said...

lelaki..
tulaa..jem teruk sangat..tak larat dah..buat tension je..nasib baik kereta qis auto..kalau bawak kete aku yg manual tu, haih, lagi sakit hati..

FS..
thanx..=) mana bunga saya??

eipul..
insyaAllah, 1day nanti akan konvo..

ejans..
hi ejan..thanx..lepas praktikal nanti boleh la kamu konvo kan??tak lama je lagi..

judiene..
haha..persediaan rapi ok..nanti time u konvo degree nanti make sure plan betul-betul..kalau tak confirm menyesal..on convocation day mmg susah nak gambar dgn kawan-kawan..

serol..
tu laa..nasib baik hari tu tak hujan..boleh la bergambar sakan dengan kawan-kawan..

jajan..
thanx..akhirnya..habis juga degree..

edy..
thanx..bunga?chocolate?bear?
haha

zaki..
terima kasih..insyaAllah, 1hari nanti akan konvo juga..teruskan usaha ye??

wan..
terima kasih..best juga laa..tapi penat pun ada..